شکایت کاتز وزیر خارجه رژیم غاصب صهیونیستی به ناتو

در حالی که سخنان آقای رئیس جمهور اردوغان درباره اسرائیل همچنان در مطبوعات کشور بازتاب خود را دارد، قدرت شناخته شده ارتش ترکیه موجب ایجاد رعب و وحشت در تل آویو شده است.

در حالی که سخنان آقای رئیس جمهور اردوغان درباره اسرائیل همچنان در مطبوعات کشور بازتاب خود را دارد، قدرت شناخته شده ارتش ترکیه موجب ایجاد رعب و وحشت  در تل آویو شده است.

اظهارات اخیر اردوغان در مورد قتل عام اسرائیل در غزه ، تاکید بر به  قدرت نظامی ترکیه و حمایت نظامی و تسلیحاتی از گروه های مبارزه کننده با اسرائیل هم موجبات نگرانی در تل آویو را پدید آورده است و هم مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته است.

ترکیه از 7 اکتبر در قتل عام غزه سکوت نکرده است. آقای هاکان فیدان برای  رساندن صدای مردم غزه به بسیاری از کشورهای جهان سفر کرد. رئیس جمهور دیپلماسی فشرده ای را برای توقف کشتار غزه انجام داده و در حال انجام است.

اظهارات رئیس جمهور در مورد اسرائیل تل آویو را به وحشت انداخته است به طوری که این قسمت از سخنرانی ایشان که "همانطور که وارد قره باغ و لیبی شدیم، یک شبه به اسرائیل می آییم» تیتر یک مطبوعات اسرائیل شد.

به دنبال این اتفاقات کاتز وزیر خارجه اسرائیل تلاش کرد به ترکیه از طریق ناتو حمله کند. درخواست کرد که با تمام اعضای ناتو فورا تماس گرفته شود. خواستار محکومیت ترکیه شد.

او حتی در اقدامی گستاخانه خواستار اخراج ترکیه از ناتو شد. اما مگر با دعای گربه سیاه باران می بارد؟

ملاحظات کارشناسی :

پس از سخنرانی آقای اردوغان که گفته بود "همانطور که وارد قره باغ و لیبی شدیم، یک شبه به اسرائیل می آییم»بازتاب متفاوتی در رسانه های ترکیه داشته است . آقای فاتح اربکان در پاسخ اردوغان گفتند : متاسفانه قبل از اینکه شما (ترکیه ) بتوانید اقدامی برعلیه رژیم غاصب صهیونیستی انجام بدهید لابی آنها  خبر را به رژیم غاصب صهیونیستی خواهند فرستاد و عوامل صیهونیست در ترکیه حضور فعال وگسترده ای دارند. از جمله ناتو قبل از اینکه ما را همراهی بکند شریک رژیم صهیونیستی است. شما اگر راست می گوید اول عوامل صهیونیست ها را از کشور اخراج و منافع آنها را از کشور قطع کنید، همین کفایت می کند .

برخی از احزاب وتحلیگران ترکیه نیز از عدم شرکت اردوغان در مراسم تشیع جنازه اسماعیل هنیه در قطر انتقاد کرده و معتقدند دولت ترکیه می توانست در قضیه ترور هنیه نقش فعال تری در جهان اسلام و حتی در بین سایرکشور های  جهان داشته باشد ولی این فرصت را از دست داد .

تولین ترک اوغلو

لینک خبر:https://www.internethaber.com/yisrael-katz-natoya-sikayette-bulundu-2372576y.htm

کد خبر 20592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =